איך למתג את העסק שלכם במספר שלבים פשוטים?
סביר להניח שאתם, כיזמים או משווקים חרוצים, שוקלים את הדברים הבאים: איך למתג את העסק ולהבדיל אותו לבין רצף אינסופי של מתחרים חזקים? התשובה לשאלה היא פשוטה- מיתוג.
הוא קיים בין אם אתם מנהלים באופן פעיל את זהות המותג שלכם ובין אם לא.
הסבירות שהמותג שלכם יתגלה כאופציה האופטימלית עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מותנית באמינות של המותג.
רק פיתוח לוגו וסלוגן בלתי נשכח זה לא מספיק. על מנת לבדל את עצמכם, עליכם להתעלות על אלו ולשלב מרכיבים קריטיים שיעצבו את הארגון שלכם לשנים הבאות.
מהן הסיבות מדוע מיתוג העסק הוא קריטי?
כדי להישאר רלוונטיים, ארגונים בכל סדר גודל חייבים להשקיע במיתוג.
אם אתם עדיין לא בטוח איך למתג את העסק שלכם ולמה זה חשוב, שקלו את היתרונות הבאים:
-
להבדיל את החברה שלכם מתחרים
בידול משלל החברות המציעות שירותים או מוצרים דומים יכולה להתגלות כמשימה חשובה אבל קשה.
כך, המיתוג הופך להיות רלוונטי. הנכסים שלכם, כולל הערכים, הנרטיב וההבטחה שלכם למותג, משמשים כערוצים שבאמצעותם תוכלו להפגין את הייחודיות שלכם.
ניצול אלו על מנת לבסס הצעת מכירה ייחודית עשויה להבדיל בינכם לבין המתחרים שלכם.
-
לרכוש הכרה גדולה יותר
השקעה במאמץ מיתוג עסקי עקבי מגדילה גם את הזיכרון של המותג שלכם. יצירת היכרות עם החברה שלכם בקרב לקוחות באמצעות רמזים פיזיים, חזותיים ושמיעתיים היא יתרון רב.
זה מטפח ביטחון, גורם שעליו מבססים 81% מהצרכנים את בחירות הרכישה שלהם.
בנוסף, זיהוי המותג עשוי להשפיע על יכולתם של הצרכנים לזכור ולקיים אינטראקציה עם התוכן, המיילים או הפרסומות שלכם.
-
לטפח נאמנות לקוחות
לקוחות נאמנים הם מאפיין תכוף של מותגים רבי עוצמה; עם זאת, זה לא קורה במקרה.
זה נובע ממתן חוויות ומסרים ייחודיים לקהלים שאליהם הם יכולים ליצור קשר.
חיזוק הקשר הרגשי הזה יגרום למספר רב יותר של צרכנים לתמוך בחברה שלכם ולהפיץ חוויות חיוביות.
יתרון זה עשוי להוביל להגברת ההמלצות מפה לאוזן ועסקאות חוזרות.
מדריך שלב אחר שלב – איך למתג את העסק
לפיכך, איך למתג את עסק באופן מלוכד ואסתטי? בואו ננתח את התהליך לשלבים נפרדים:
קבעו את קהל היעד שלכם
הכרה בשוק היעד שלכם היא הצעד הראשוני בהקמת מותג חזק עבור החברה שלכם.
כמה שלבים מורכבים מהליך זה:
- ערכו רשימה של הלקוחות הקיימים שלכם. לצרכנים קיימים מידע רב ערך לגבי נקודות החוזק והחולשה של המותג שלכם. קבע את הצרכים והאינטרסים שלהם.
- איזה מהצרכים שלהם הוא הדחוף ביותר?
- באילו חברות הם נותנים אמון ומבצעים רכישות?
ניתן ליצור קשר ישיר עם לקוחות באמצעות שיחות טלפון, סקרים או מחקר מעמיק כדי לקבל תשובות. יש סיכוי טוב שתגלו דפוסים או מאפיינים משותפים שיסייעו לכם בזיהוי קהל היעד שלכם.
ביצוע חקר שוק
חלק חשוב מתהליך זיהוי איך למתג את העסק הוא ביצוע חקר שוק יכול להקל על זיהוי הזדמנויות, מגמות, העדפות צרכנים, דפוסי רכישה ודיונים הנוגעים למותג או למתחרים שלכם.
בנוסף, זוהי שיטה פרודוקטיבית לרכישת נתונים לגבי המתחרים שלכם. עקבו אחר קהל הלקוחות שלהם, הערוצים המועדפים, תחומי העניין ועוד.
שיווק ברשתות חברתיות רלוונטיות, אתרי ביקורת, פורומים בתעשייה ואתרי שאלות ותשובות הן נקודות התחלה מצוינות למחקר.
פיתוח פרסונות צרכנים
יש ליצור פרסונות עבור צרכנים על בסיס דפוסים מובחנים או מאפיינים משותפים. יש לכלול מידע גיאוגרפי, דמוגרפי והתנהגותי.
קבעו את הייעוד והערכים הבסיסיים של הארגון שלכם
כאשר אתם חושבים איך למתג את העסק, אתם צריכים לענות על השאלה מדוע עסק שלכם פועל? מה המטרה שלו? הגדירו את קהל היעד, המוצרים או השירותים המוצעים והאופן שבו העסק פועל על מנת להרכיב ערכים ויעדים בסיסיים משכנעים.
רכזו את זה לסיכום קצר כדי להבטיח סלוגן שקל לזכור.
הערכים הבסיסיים שלכם הם העקרונות המנחים עבור המשימה, החזון והיעדים שלכם.
אמונות אלו מגדירות את תרבות הארגון שלכם, אשר בתורה משפיעה על האופן שבו בעלי העניין תופסים אותכם.
שימוש במונחים גנריים שאינם מצליחים להגדיר את מהות החברה שלכם, יגרום כתוצאה מכך לתדמית מותג לא אמינה.
בחרו ספציפיות, השתמשו בשפה משלכם והבטח שהעקרונות הללו יאמצו על ידי הארגון כולו.
איך למתג את העסק באמצעות רגשות וצבע?
אישיות המותג של הארגון שלכם, בדומה לאישיות של אדם, מורכבת מאוסף של תכונות.
תכונות אלו צריכות באופן אידיאלי לפתות אנשים לעסוק בארגון שלכם ולהשפיע על נקודות המבט שלהם.
אישיות שמתחברת לצרכנים שלכם ברמה הרגשית יכולה להבדיל אותך מהמתחרים.
אז איך למתג את העסק בעזרת רגשות? התלבטו לגבי התכונות שאתם רוצים שיקושרו למותג שלכם.
האם אתם רוצים להיתפס ככריזמטיים, מוכשרים או בעלי חזון? קבעו את המאפיינים שלכם ואת טון הדיבור שתשתמשו בעת התקשורת.
לדוגמה, אם האישיות של המותג שלכם מחוספסת, קול המותג שלכם צריך להיות בטוח וחזק.
כמו כן, בעת מחשב על איך למתג את העסק שלכם חשוב לקחת בחשבון גם פלטת צבעים, כזו שמעוררת בלקוחות הפוטנציאליים רגשות חיוביים וחיבור חזק וחיובי כלפי המותג שלכם.
צבעים ממלאים תפקיד מכריע במיתוג עסקי שכן הם מעוררים רגשות ותפיסות ספציפיות אצל הצרכנים.
לדוגמה, צבעים חמים כמו אדום וכתום משדרים לעתים קרובות אנרגיה, תשוקה והתרגשות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מותגים המבקשים ליצור תחושת דחיפות או התרגשות.
מצד שני, גוונים קרירים יותר כמו כחול וירוק מעוררים תחושות של רוגע, אמינות ואמינות, מה שהופך אותם למתאימים למותגים בתחומי הבריאות או הפיננסים.
בחירת הצבעים הנכונים למיתוג יכולה לעזור לעסקים להעביר את הערכים, האישיות והמסרים שלהם בצורה יעילה, ובסופו של דבר להשפיע על התפיסה וההתנהגות של הצרכנים.
משרד פרסום שוקר פרסום מתמחים במיתוג חברות ועסקים, בשיווק דיגיטלי וניהול עסקים ברשת.